Byl jednou jeden nápad

zarovka4

Už si pořádně ani nevzpomínám, kdy jsem za Martinem s tímhle zdánlivě bláznivým nápadem přišel. Myslím, že to bylo dokonce v den prezidentských voleb. Nebylo to plánované, prostě náhoda. Známe se už hromadu let a docela dlouho už jsme se plácali kolem nápadu zkusit si rozjet nějaký vlastní projekt. Martin se realizuje už dlouho. Je filmař, točí reklamy a další audiovizuální kousky a baví ho to. Já se realizuji až teď, ve 26 let. Trochu pozdě, ale myslím, že někdo to štěstí neprožije za celý svůj dlouhý nebo krátký život.

Projekt se měl původně jmenovat Vyžehli to a s žehlením to mělo asi tak málo společného, jako čabajka s racionální výživou, jak by řekl Jaromír Bosák. Mělo to být internetové fórum, kde budou protřelí pardové radit začátečníkům, jak řešit, pardon žehlit, problémy ve vztahu. Stále ještě studuji geografii a chtěl jsem na to také napasovat geolokalizační prvek, aby si tu kytku mohl dotyčný provinilec koupit v nejbližším květinářství. A od Vyžehli to je už jen kousek k regulérnímu žehlení, které lidi potřebují asi daleko víc než nějaké tipy, jak vyžehlit propásnuté výročí svatby, protože to už, jak známo, vyžehlit nejde!

Postupně jsme s Martinem vymýšleli, jak by ta služba měla vypadat, a protože jsme oba takové citlivé duše, chtěli jsme nabídnout práci lidem, tedy ženám, které ji zatím marně hledají. Plní elánu jsme tak začali na úřadech práce v Praze vylepovat nabídky dlouhodobé brigády z domova, abychom si vzápětí uvědomili, že brigáda není zrovna to, co nezaměstnaní hledají. Na internetu byla odezva daleko větší a ani jeden z nás se z toho přívalu žádostí tři dny pořádně nevyspal. Já jsem telefon raději vypínal o půlnoci a zapínal v osm ráno. Vybírali jsme podle osobních příběhů a časové flexibility, abychom mohli zajistit rychle odvedenou práci. Nakonec jsme oslovili 25 zájemkyň, kterým jsme náš projekt představili. Ostré pohledy žen, které napjatě očekávají další super akční nabídku práce, překvapivě brzy zjihly a atmosféra byla pojednou více než přátelská. Myslím, že právě to byl ten moment, kdy jsme se rozhodli do toho pořádně šlápnout.

Nakonec jsme si vybrali 9 Paní na žehlení, které jsme osobně navštívili s hromadou našeho prádla a video brašnou. Nechceme nabízet anonymní službu, proto jsme se rozhodli udělat profily těchto žen. Ukázat příběh, který za těmito ženami stojí. Záleží nám na tom, aby zákazník věděl, kdo mu žehlí prádlo, aby věděl, komu ty peníze pomáhají. Zároveň chceme garantovat kvalitu odvedené práce, ta je pro nás nejdůležitější, a proto jsme si je potřebovali otestovat na vlastní košile.

There are no comments yet, but you can be the first